.
Loading...

Google vs Samsung (Διαμάχη Μέρος Δεύτερο)

Αφορμή για το σημερινό άρθρο είναι οι φήμες που κυκλοφόρησαν πριν λίγες μέρες στο διαδίκτυο για την δυσαρέσκεια της Google κατά της Samsung, όσον αφορά  στην στροφή της δεύτερης στο λειτουργικό Tizen για τις φορετές της συσκευές. Συγκεκριμένα, ο CEO της Google Larry Page, σε μια συνάντηση που είχε με τον αντιπρόεδρο της Samsung Jay Y. Lee, φέρεται να εξέφρασε τη δυσαρέσκεια του σχετικά με τις προσπάθειες που κάνει η Κορεατική Εταιρεία να προωθήσει το "δικό" της λειτουργικό έναντι του android.  Το αν αληθεύει ή όχι η συγκεκριμένη φήμη, μάλλον μικρή σημασία έχει. Το σίγουρο είναι ότι σε μια συνεργασία δισεκατομμυρίων, όπως είναι αυτή της Google με τη Samsung, δεν μπορεί να είναι όλα ρόδινα.
Ας τα πάρουμε όμως όλα από την αρχή. Δεν είναι μυστικό ότι μεγάλο μέρος της επιτυχίας του android ,ως κυρίαρχο mobile λειτουργικό, οφείλεται στη σειρά Galaxy της Samsung, όμως ακριβώς το ίδιο ισχύει και αντίστροφα, καθώς η Samsung δεν θα γνώριζε τόσο μεγάλη επιτυχία χωρίς να έχει υιοθετήσει το λειτουργικό της Google στις συσκευές της. Η Samsung βλέποντας την επιτυχία της σειράς Galaxy, άρχισε να προσθέτει δικές της υπηρεσίες στο android και μάλιστα να τις προωθεί έναντι των υπηρεσιών της Google. Άνοιξε το δικό της "κατάστημα" για εφαρμογές, μουσική, ταινίες, δική της υπηρεσία ανταλλαγής μηνυμάτων για να ανταγωνιστεί το Google talk τότε (πλέον hangouts), S-Voice έναντι του Google Now κτλ κτλ. Έφτασε στο σημείο στην περυσινή ανακοίνωση του Galaxy S4 να μην ακουστεί στην αίθουσα ούτε μία φορά η λέξη android. To γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με την συνεργασία της Samsung με άλλες εταιρείες για την ανάπτυξη του Tizen να συνεχίζεται, ώθησε πολλούς να αναφέρουν ότι η Samsung ήταν έτοιμη να κάνει την μεγάλη κίνηση, να αφήσει δηλαδή το android  για χάρη του Tizen. Δεν είναι λίγες οι αναφορές που έλεγαν ότι η Samsung θα μετέφερε όλες τις υπηρεσίες στο Tizen θα "φορούσε" και το touchwiz, το γνωστό UI, που έχουμε συνηθίσει όλοι από τις android συσκευές της, και ο περισσότερος κόσμος που δεν ενδιαφέρεται για λειτουργικά συστήματά και άλλα "προχωρημένα" θα έπαιρνε κάποια Tizen συσκευή χωρίς να το καταλάβει. Δεν είναι όμως τόσο απλά τα πράγματα.  Η απήχηση των S-services της Samsung δεν ήταν ιδιαίτερα μεγάλη στο κοινό, αλλά η σημαντικότερη απώλεια από μια τέτοια μετάβαση θα ήταν η έλλειψη των εφαρμογών της google όπως το gmail, maps, youtube κτλ., που θεωρούνται  "βαριά χαρτιά" στο χώρο των mobile εφαρμογών. Το Tizen λοιπόν μπαίνει για άλλη μια φορά στην αναμονή, με αποτέλεσμα μόνο πριν λίγο καιρό η Samsung να ανακοινώνει χωρίς τυμπανοκρουσίες το πρώτο smartphone με το συγκεκριμένο λειτουργικό. Πρόκειται για μια mid-range συσκευή η οποία μάλιστα θα κυκλοφορήσει μόνο στην αγορά της Ρωσίας. Οι κινήσεις αυτές φανερώνουν ότι ακόμα χρειάζεται πολύς δρόμος για να αντικατασταθεί το android από το Tizen ή αν όχι να αντικατασταθεί να πάρει μεγάλο κομμάτι από την πίτα της αγοράς.
Από την άλλη μεριά η Google υπό την απειλή της Samsung για στροφή στο Tizen, δεν έμεινε με σταυρωμένα τα χέρια. Το stock android άρχισε να βελτιώνεται αισθητά από την έκδοση 4 (ice cream sandwich) και στη συνέχεια με τις εκδόσεις jelly bean και kitkat, ενώ ξεκίνησε να ανεβάζει εφαρμογές της στο Play Store που μέχρι εκείνη τη στιγμή τις έβρισκες μόνο σε nexus και σε google play edition συσκευές όπως το ημερολόγιο, το πληκτρολόγιο και τον Google Now Launcher. Υπήρχε όμως ακόμα μια μεγάλη έλλειψη για την google, και αυτό δεν ήταν άλλο από την κατασκευή της δικής της συσκευής. Ναι μεν τα nexus είναι οι συσκευές που φέρνουν το android στους καταναλωτές όπως η ίδια η Google το έχει οραματιστεί, δεν είναι κατασκευασμένα όμως από την ίδια. Έτσι ήρθε η εξαγορά της Motorola. Αν και η Google δήλωνε ότι η Motorola θα "τρέχει" ως ανεξάρτητη εταιρεία, οι υπόλοιποι κατασκευαστές, όχι άδικα, φοβήθηκαν ότι οι ισορροπίες στο μοίρασμα της πίτας του android μπορεί να αλλάξουν σύντομα. Αυτός βέβαια που είχε να φοβηθεί περισσότερο είναι αυτός που έχει το μεγαλύτερο κομμάτι της πίτας, και δεν είναι άλλος από την Samsung. Φυσικά η εξαγορά της Motorola δεν είχε σκοπό να καλύψει μόνο τις κατασκευαστικές ανάγκες της Google αλλά κυρίως να προστατέψει το android με το χαρτοφυλάκιο από τις χιλιάδες πατέντες που είχε κατοχυρώσει η Mororola. Η ιστορία αυτή αποδείχτηκε πολύ σύντομη τελικά, αφού μετά από περίπου ένα χρόνο η Google ανακοινώνει την πώληση της εταιρείας στην κινεζική lenovo φαινομενικά με τεράστιες απώλειες. Ο στόχος όμως ίσως να είχε επιτευχθεί. Η απόκτηση ποσοστού επί της κινεζικής lenovo, η απόκτηση του χαρτοφυλακίου των πατεντών, οι φοροαπαλλαγές αλλά κυρίως η πίεση προς τους υπόλοιπους κατασκευαστές android να μην λοξοδρομούν από την γραμμή που η ίδια θέλει να πάρει το android.
Κάπως έτσι θα λέγαμε ότι τελειώνει το πρώτο μέρος της διαμάχης της Samsung με την Google. Οι δύο εταιρείες συμφώνησαν να κάνουν κοινή χρήση των πατεντών τους για τα επόμενα δέκα χρόνια, ενώ η Samsung δέχτηκε να παρεμβαίνει λιγότερο στο λειτουργικό της Google. Ο "πόλεμος" για τις mobile συσκευές είναι σίγουρο ότι δεν θα τελειώσει και κάθε μια από τις εταιρείες θα προσπαθεί να επικρατήσει πάντα μέσα στα πλαίσια (καμιά φορά και λίγο έξω από αυτά) των συμφωνιών που έχει υπογράψει.
Και ενώ όλα φαίνεται να μπει στη σειρά τους μια νέα αγορά έρχεται να ταράξει τα νερά, και δεν είναι άλλη από αυτή των wearables. H Samsung εδώ έκανε πρώτη την κίνηση της παρουσιάζοντας πέρυσι το galaxy gear. Η συσκευή "φορούσε" μια τροποποιημένη έκδοση των android (προσοχή, όχι android wear), ενώ σύντομα παρουσίασε και τους αντικαταστάτες του, τα Gear 2 και Gear 2 Neo. H μεγάλη έκπληξη δεν βρίσκεται στην γρήγορη αντικατάσταση της πρώτης συσκευής αλλά στο λειτουργικό σύστημα που επέλεξε η Samsung για τις νέες τις συσκευές που δεν είναι άλλο από το Tizen. Βρισκόμαστε στο Φεβρουάριο του 2014 και τα νέα Gear είναι οι πρώτες εμπορικές συσκευές με το συγκεκριμένο λειτουργικό, κάτι που ακούγεται αρκετά περίεργο από την στιγμή που δεν υπάρχει ακόμα mobile συσκευή που να το τρέχει. Για να ολοκληρώσει την έκπληξη η Samsung ανακοίνωσε ότι θα αναβαθμίσει και το Galaxy Gear σε Tizen, κάτι που έγινε πραγματικότητα λίγους μήνες αργότερα. Στη συνέχεια είναι η σειρά της Google για ανακοινώσεις, αρχικά με την developer preview τον Μάρτιο και την τελική έκδοση του android wear τον Ιούνιο. Η Samsung παρά την στροφή της στο Tizen παρουσιάζεται ως βασικός συνεργάτης στο android wear και μάλιστα με μια κίνηση που η αλήθεια είναι ότι δεν την περιμέναμε τόσο νωρίς καταφέρνει να κυκλοφορήσει smartwatch με android wear ταυτόχρονα με το G Watch της LG και πολύ πριν το Moto 360 της Motorola το οποίο είχε ανακοινωθεί από το Μάρτιο μαζί με το G Watch. Όπως έχουμε ξαναγράψει μεγάλο κεφάλαιο στον χώρο των wearables θα αποτελέσει ο τομέας της υγείας, έτσι και οι δυο εταιρείες έχουν σπεύσει να ανακοινώσουν τις κινήσεις τους. Η μεν Sasmung και πάλι πρώτη ανακοίνωσε την πλατφόρμα SAMI, η οποία έχει σκοπό να συλλέγει δεδομένα από τους χρήστες μέσω αισθητήρων και να παρέχει πληροφορίες από την ανάλυση των δεδομένων αυτών, η δε Google μαζί με το android wear ανακοίνωσε το Google Fit, το οποίο πάνω κάτω έχει την ίδια αποστολή με το SAMI, χωρίς όμως ουσιαστικά να παρουσιάζει κάτι ολοκληρωμένο π.χ. μια εφαρμογή που θα συλλέγει τα δεδομένα ή συγκεκριμένο hardware. Αυτό βέβαια μπορεί να αλλάξει όταν θα παρουσιαστεί επίσημα το Android L το οποίο τώρα είναι διαθέσιμο σε δοκιμαστικό στάδιο.
Ποιοι λοιπόν είναι οι λόγοι που προκαλούν την δυσαρέσκεια της Google. Καταρχήν το ίδιο το λειτουργικό. Είτε πρόκειται για την αγορά των mobile συσκευών είτε για τα wearables ένα ακόμα λειτουργικό στην αγορά μειώνει την πίτα των υπολοίπων. Όταν δε μιλάμε για το Tizen, είναι πιο λογικό να πάρει μερίδιο από το android πάρα από το iOS και τα Windows Phone. Μπορεί το Tizen, όπως η Samsung το έχει προσαρμόσει για τα έξυπνα ρολόγια να είναι αρκετά διαφορετικό από το android wear, δεν θα λέγαμε όμως ότι υστερεί σε κάτι αυτή τη στιγμή. Ίσα ίσα η Samsung έχει ενσωματώσει στο λειτουργικό της δυνατότητες που το λειτουργικό της Google δεν προσφέρει στην πρώτη του έκδοση. Κάμερα, Υπέρυθρες για τηλεχειρισμό άλλων συσκευών από το ρολόι, και ηχείο για χρήση του smartwatch ως bluetooth handset είναι μερικά χαρακτηριστικά παραδείγματα που υπερτερεί έναντι του android wear. To hardware γενικά ποτέ δεν ήταν πρόβλημα για την Samsung. Έχει τα μέσα να κατασκευάσει σχεδόν όλα τα μέρη από τις συσκευές τις, και να τις εφοδιάσει με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας. Αυτό που αποτελεί εμπόδιο για την Samsung είναι το software, και λέγοντας software εννοούμε αρχικά την ποιότητα και αισθητική των δικών της εφαρμογών, αλλά κυρίως στην περίπτωση του Tizen την προσέγγιση προγραμματιστών για την δημιουργία εφαρμογών. Το τελευταίο αποτελεί αγκάθι για κάθε νεοεισερχόμενο λειτουργικό και απαιτεί υπομονή και επιμονή για να ξεπεραστεί. Αντίθετα το android wear αν και νέο λειτουργικό, συμπαρασύρεται από το μεγάλο του αδερφό το android και έχει ήδη καταφέρει να κερδίσει αρκετούς developers (αναλογικά με το διάστημα που βρίσκεται στην αγορά) αλλά και την προσοχή των μέσων ενημέρωσης που πολλές φορές αποδεικνύεται σημαντικότερη. Αν η Samsung καταφέρει να ξεπεράσει το συγκεκριμένο σκόπελο, ίσως να αποτελέσει απειλή για την Google.
Είναι δίκαια η δυσαρέσκεια της Google κατά της Sasmung; Προφανώς ΝΑΙ! Η Samsung ξοδεύει πόρους για κάτι που είναι του άμεσου ενδιαφέροντος της. H Google βασίζεται αρκετά στην Samsung για την διάδοση του android και ειδικά τώρα με το android wear να βρίσκεται στα πρώτα του βήματα θα ήθελε όλες οι προσπάθειες των Κορεατών να επικεντρώνονται σε αυτό. Δικαιούται να το εκφράζει; ΟΧΙ! Οι δύο εταιρείες δεν είναι ούτε φίλοι ούτε εχθροί. Είναι συνεργάτες που ο σκοπός τους είναι το κέρδος, και δεν είναι απαραίτητο  ο τρόπος που το επιζητούν να είναι κοινός. Διαμάχες σαν και αυτή συνήθως είναι προς όφελος των καταναλωτών, και εμάς μας αρέσει να τις παρακολουθούμε από αυτή τη σκοπιά, γιατί το δικό μας κέρδος μέσα από όλα αυτά είναι είναι μόνο τα καλύτερα προϊόντα.


Απόψεις 1608740815332922755

Δημοσίευση σχολίου

emo-but-icon

Αρχική σελίδα item

Follow by Email